Information
Change Management.
Analys
Analys av företaget
Ett av de viktigaste momenten är att, göra en djupgående analys av ert företag. Vi samlar på oss information om ert företag och analyserar dess historia, nuläge, kultur och omvärld. Vi bildar oss en uppfattning om framtida mål och utveckling. Den här informationen använder vi för att ta fram en analys om framtiden.
SWOT
Ett utav analysverktygen jag använder är https://sv.wikipedia.org/wiki/SWOT-analys
Ett annat är verktyget LUR. Vilket jag har utvecklat och använt mig utav i analysen av ditt företags framtid. Vad som får hjulen att snurra.
Hur våra år gestaltas beror på hur vi tar oss an att sköta dem.
Flera olika anlyser kombineras i ett resultat. Där du får förslag på vad du skall göra inom just ditt område.
Analysen innehåller: konkurrenter, SWOT, framtida drag, ledning, utveckling, resultat, hinder, nya mål, strategi, aktiviteter, balans, nya kunder, dörrvakter, framtiden - att spå, att styra, vilka förväntningar, mål inom försäljning, mål inom resultat, mål inom företagets möjligheter, med mera.